Sunday, 9 June 2013

Demi Bintang

Assalamualaikum hi

Bintang.
The bintang.
Bintang yang memberi aku rasa.
Aku kenal bintang sebab dia.

Dekat 9 tahun aku tak jumpa dia
Tu baby aku masa zaman kanak-kanak
Aku tak tahu dia masih hidup atau tak
Tapi aku pernah nampak dia dalam berita TV3
Aku macam nak je pecahkan tv tu nak jumpa dia.

Kau selalu di minda, tapi kau takde di sisi aku macam yang aku harapkan. Langit gelap, tak ada bintang.

Kau yang tengah berdiri tu
Jangan pernah berani ungkit sejarah aku
Kau bukan sesiapa pun
Kau takde hak sampai mati
Kau tak pernah tahu peritnya aku cari arah
Kau tak tahu dulu aku merangkak mencari hidup

Kau anak orang kaya
Tak tahu erti hidup
Kau tak tahu banyak benda
Kau tahu duit

Kalau kau nak tahu, duit kau senang je boleh habis. Nilai kehidupan takkan tamat. Hukum karma akan terus berjalan.

ftnote: sedikit review untuk kisah aku dalam Kitab Terfaktab 4 nanti. Entah dikeluarkan atau tidak, aku tak tahu :)

No comments:

Post a Comment