Saturday, 4 May 2013

For Someone Special

Bismillahirahmanirrahim,

Pernah kau tahu?
Hidup aku selama ni sakit?
Aku tak boleh belajar,
Kepala aku sakit sangat,
Badan tetiba gatal-gatal
Aku hanya rasa macam nak tidur je,
Kadang-kadang aku pon tak tahu macamana aku boleh bergerak ke katil,
Nak ke kau percaya?

Kat sekolah aku tidur,
Kat rumah aku tidur,
Apa cikgu ajar satu pun tak masuk otak,
Pergi tuisyen lagi lah, berhenti terus,
Membazir duit je sebab aku tahu aku akan terus bodoh

Masa depan?
Toksah tanya, pergi kaunseling blabla,
Sampai sekarang aku tak tahu,
Perancangan masa depan? Entah 
People keep pushing me,
Kau kena belajar rajin-rajin,
Kau kena score subjek ni,
Aku yakin dengan kau.
Dorang tak faham ke yang aku tak faham menatang apa yang aku belajar?
Dorang tak faham ke aku tak mampu menghafal?
Nak aku berjaya tapi tak nampak aku ni makin jahanam.
He'eleh

Aku letih penat,
Berperang dengan otak aku sendiri yang tak berfungsi,
Tapi aku paksa jugak berfungsi,
Janganlah spoilkan mood aku,
Lama aku simpan benda ni, sampai bila nak buat aku macam patung?
Ingat aku takde perasaan?
Aku boleh jadi gila,
Biarlah ada give and take,
Aku ikut rentak orang,
Cuba concern pasal aku.

Bila aku buat hal sikit jangan ah melenting tak tentu pasal,
Korang tak tahu, korang tak PERNAH faham,
Korang tak rasa, hanya pandai bercakap
Setakat bercakap guna mulut senang lah.

Now, aku dah bosan
Tak kuasa, takde kudrat,
Aku bukan kurang ajar tapi aku tak tahan
Aku dah tanak belajar.
Whatever happens, happen.

Orang macam aku baik mati. Mati.

For someone who i love the most.

No comments:

Post a Comment